Faethoussa’s Weblog

Ἔπη ἔρποντά τε καὶ αἰνιττόμενα, νήπιά τε καὶ ἀφηρημένα καὶ ποτε πτερόντα.

Έγινε / η / παρεξήγηση (Από 3ο Γυμν. Κερατσινίου, 12-01-2008)

Posted by faethoussa στο Φεβρουαρίου 18, 2008

ΜΙΑ ΚΥΡΙΑ ΧΩΡΙΣ ΧΙΟΥΜΟΡ ΖΗΤΕΙ ΜΕΤΑΘΕΣΗ (ένα σχόλιο στην ΠΑΡΑΦΡΟΣΥΝΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ )

Από το σχολείο τα παιδιά μου δεν μαθαίνουν να προστατεύονται από τους φυσικούς περιβαλλοντικούς κινδύνους ούτε από τους κοινωνικούς κινδύνους ούτε μαθαίνουν κάτι που να είναι πρακτικά ωφέλιμο. Φωσφορυλιώσεις και ακετυλοσυνένζιμα! Αυτά φαίνεται να λέει με την επιστολή της η κυρία Κατούφα-Χαραλαμπίδη (Η ΠΑΡΑΦΡΟΣΥΝΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ, άρθρο του Φ.151 της ‘Φλυαρίας’ του Νοεμβρίου 2007)
«…το όλο σύστημα θεωρεί μάλλον ότι δεν χρειάζεται να εκπαιδευτούν οι νεώτερες γενιές σ’ αυτά τα θέματα.» ὅ ἔστιν μεθερμηνευόμενον ότι το εκπαιδευτικό σύστημα δεν νοιάζεται ούτε για την προστασία του περιβάλλοντος ούτε για την προστασία του ατόμου είτε μαθητή είτε ενήλικα και, άρα, ούτε της κοινωνίας.

Συνεπώς –λέω και εγώ-, τα αναφερόμενα στο σχολικό βιβλίο της «Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής» περί κοινωνικοποίησης ως πρωτίστου στόχου της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι μεθειονίνες και κωδικόνια.
Κυρία Κατούφα, δεν έχετε χιούμορ! Δεν γνωρίζετε καλά τα περί του μηχανισμού του γέλιου… ή τα περί της τυπολογίας του αστείου! Δεν γνωρίζετε ότι ένα από τα τεχνάσματα για να παραχθεί γέλιο είναι και η παρεξήγηση!
 « Η Παρεξήγηση στηρίζεται στην πλήρη διάσταση που υπάρχει ανάμεσα σ’ αυτό που νομίζει πως συμβαίνει ο ήρωας ενός έργου και αυτού που αντιλαμβάνεται ή γνωρίζει πως συμβαίνει ο θεατής *», όπου ήρωας εν προκειμένω οι μαθητές και οι ανυποψίαστοι γονείς και όπου θεατής βλέπε «το όλο σύστημα», τους υποψιασμένους γονείς ή μη και τα «κακά παιδιά» που εντοπίζουν τις ελλείψεις και τις αντιφάσεις της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
Δεν καταλάβατε ότι πολλά από όσα γράφονται στα σχολικά εγχειρίδια είναι στοιχεία παρεξηγήσεως! Όπως λ.χ. ότι στόχος της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι η κοινωνικοποίηση! Άλλα αντιλαμβάνεται ο ήρωας και άλλα εννοεί ο θεατής ! Για αστείο άρα, για πλάκα, το γράφει το σχολικό βιβλίο! Για να γελάσουμε! Για πλάκα φαίνεται πως διδάσκονται και οι ξένες γλώσσες στα σχολεία. Για πλάκα γίνονται και τα περιβαλλοντικά προγράμματα! Παρεξήγηση είναι που δεν δείχνουμε στους μαθητές πώς να προφυλαχτούν από τα ναρκωτικά! Για πλάκα δεν γίνεται λόγος και για τις ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες! Γιατί, την άλλη πλάκα, για το νερό, που τάχα δεν φτάνει και χρειάζεται οικονομία, πού τη βάζετε; Και μόνο που σας τα γράφω κρατάω την κοιλιά μου από τα γέλια! Γι’αυτό και τα περισσότερα παιδιά πάνε στο σχολείο για πλάκα! Και πολλοί διευθυντές για πλάκα «κρίνονται» ως «πνευματικοί ηγέτες», όπως και ορισμένοι – ευτυχώς, από την εμπειρία μου λέω, ελάχιστοι- καθηγητές κάνουν μάθημα για την πλάκα τους. Και οι μεθυσμένοι οδηγοί των σχολικών λεωφορείων για πλάκα πηγαίνουν τα παιδιά αλλού γι’ αλλού! Όλοι την πλάκα τους κάνουν! Έτσι μπαίνει και η ταφό-πλακα στον – εθνικό και παγκόσμιο- πολιτισμό, για πλάκα!
Χιούμορ, κυρία Κατούφα, δεν έχετε χιούμορ!
Μόνο που αυτό το είδος αστεϊσμού δεν είναι μόνο παρεξήγηση, είναι και black που συναντά την ουσία του, λίγο αν εξελληνιστεί η λέξη κατά την προφορά και από μπλακ το διαβάσουμε βλακ. Γιατί αυτοί που αποτελούν «το όλο σύστημα» με την α-νοησία -την κακονοησία να πω καλύτερα- που τους διακρίνει, καθώς εκτελούν ως όργανα τις εντολές πλακατζήδων και φροντίζουν ώστε η εκπαίδευση να γίνεται για πλάκα, προκαλούν το – πλην αλλ’ όμως αναθεματικό και όλως πικρό – γέλιο και γίνονται γελοίοι αφού υπονομεύουν τη ζωή και των δικών τους παιδιών. Τελικά εκείνο που διαχωρίζει το γελοίο από το τραγικό είναι μόνο μία …πρόθεση…
Στη γωνία του δρόμου πάντα μας περιμένει ο εαυτός μας.
Αυτός είναι κανόνας χωρίς εξαίρεση.
* Από το βιβλίο του Στάθη Βαλούκου ‘Η Κωμωδία’, εκδόσεις ‘Αιγόκερως’, σελ. 342, Αθήνα 2001.
Advertisements

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
Αρέσει σε %d bloggers: